Stručná charakteristika hlavních částí programu

 Pro peněžní deník (daňová evidence) lze definovat vlastní členění příjmových a výdajových operací včetně definice vazeb na následné evidence. Lze získat obraty za tyto jednotlivé typy operací, stav peněžních prostředků a daňový základ za určené období a určená střediska. Při prohlížení a tisku lze filtrovat údaje podle několika středisek a několika příjmových a výdajových operací. Program provede účetní závěrku pro jednoduché účetnictví a sestaví výkaz o majetku a závazcích a příjmech a výdajích.

   Pro účetní deník (podvojné účetnictví) lze definovat vlastní účtovací předpisy, ale je možné účtovat i bez nich a jednotlivé částky účtovat na příslušné účty. Ty lze zadávat přímo nebo vybírat z účtové osnovy, do které lze přidávat analytické podúčty k jednotlivým účtům nebo rušit nepotřebné účty. Lze určit účty tvořící účtový rozvrh. Lze definovat vazby na zápisy do dalších neúčetních evidencí po zápisu do účetního deníku. Lze získat obraty pro jednotlivé účty a průběžný hospodářský výsledek za určené období a určená střediska. Při prohlížení a tisku lze filtrovat zápisy v účetním deníku podle několika středisek a několika účtů. Program provede účetní uzávěrku a sestaví výkazy (rozvahu a výsledovku ve zjednodušeném rozsahu). Tento modul pracuje buď pro podnikatelské nebo neziskové subjekty. Odlišnost je v přednastavené účtové osnově a ve výkazech účetní zavěrky, kdy tyto věci jsou pro tyto dva typy účetních subjektů zásadně odlišné.

    Skladová evidence umožňuje evidovat pohyby zásob v členění na materiál, zboží a výrobky. Ty lze dále ještě členit na skupiny. Lze provádět automatické průměrování ceny při různých nákupních cenách jednotlivých dodávek nebo vyskladňovat metodou FIFO. Lze sledovat pohyb zásob pro jednotlivé obchodní partnery za určené období a střediska. Lze sestavit inventurní soupis zásob, soupis podlimitních zásob a odběratelský ceník. Lze prodávat za pět různých prodejních cen, které lze tvořit čtyřmi způsoby. Lze nastavit práci v automatickém módu zápisů do evidencí, kdy stačí vystavit prodejní doklad (paragon, fakturu, dodací nebo zakázkový list, skladovku) a následně se automaticky provede zápis do skladu, DPH, účetnictví a evidence vydaných faktur.

    Evidence faktur (přijaté i vydané) je provázána s peněžním nebo účetním deníkem (zaúčtování proplacení zaevidované faktury) a s evidencí DPH (po zaevidování faktury zápis dokladu do evidence DPH). Lze zjistit stav placení faktur i pro jednoho zvoleného partnera. Při postupných částečných úhradách faktur lze sledovat jednotlivé splátky faktury. Pro vydané faktury lze automaticky vystavit upomínku a penalizační fakturu pro zvoleného odběratele za zvolené období. Pro přijaté faktury lze po zaevidování automaticky vystavit přikaz k její úhradě.

   Mzdový modul je určen pro zpracování personální a mzdové agendy malé organizace, tj. organizace s počtem pracovníků menším než 26. Je připraven na výpočet náhrady mzdy v první čtrnácti dnech pracovní neschopnosti, který se bude provádět odloženě od roku 2008.

   Při nástupu nového pracovníka lze přímo z menu Nástup vybírat postupně ty funkce a provádět ty úkony, které je nutno při nástupu vykonat: založení nového zaměstnance a zadání osobních údajů, vytvoření pracovní smlouvy (3 druhy – na stálý pracovní poměr, dohoda o pracovní činnosti a dohoda o provedení práce) a přihlášení k nemocenskému a zdravotnímu pojištění. Každému zaměstnanci zadáváme slevy a daňové zvýhodnění, které má nárok uplatňovat. Slevy lze modifikovat podle vývoje legislativy. Zaměstnanci lze definovat srážky z mezd a účet pro výplatu mzdy. Srážky lze použít buď jen při zúčtování mzdy pro snížení částky k výplatě nebo lze tyto srážky přenést na příkaz k jejich úhradě. Dále lze zaměstnanci definovat mzdu a její složky. Např. se zadá hodinová mzda, výše prémií a osobního ohodnocení buď pevnou měsíční částkou nebo procentem ze základní mzdy a dále různé příplatky (za přesčas, práci v noci apod.).

   Samotný výpočet mzdy probíhá na základě předchozích údajů jako návrh, který uživatel může měnit. Mzdu lze i zpětně opravovat. Po výpočtu mzdy je možný tisk výplatních pásek, výplatních listů a mzdové rekapitulace. Dále lze vystavit mzdové listy, přehledy o průměrné, čisté a hrubé mzdě a přehled o čerpání dovolené. Lze provést i výpočet a vyrovnání záloh daně z příjmu ze závislé činnosti za předchozí rok. Lze vystavit hromadný příkaz k úhradě s odvodem sociálního pojištění, záloh daně z příjmu, srážkové daně z příjmu, zdravotního pojištění podle jednotlivých zdravotních pojišťoven a jednou za čtvrtletí s platbou zákonného pojištění odpovědnosti. Je počítáno s výpočtem a odvodem nového úrazového pojištění od roku 2012. Lze vystavit i hromadný příkaz k úhradě srážek ze mzdy a s výplatami mezd na účty zaměstnanců. Dále lze sestavit přehled o vyměřovacích základech pro sociální pojištění a pro zdravotní pojištění podle jednotlivých zdravotních pojišťoven. Lze jednoduše provést zaúčtování výplat podle nastavitelné předkontace. Lze poloautomaticky sestavovat a tisknou evidenční list důchodového pojištění a přílohu k žádosti o výplatu nemocenské dávky.

   Při odchodu zaměstnance je zde opět přímo menu Výstup, ze kterého lze vybírat ty funkce, které provedou příslušné operace při výstupu zaměstnance: sepsání výpovědi nebo dohody o ukončení pracovního poměru, odhláška z nemocenského a zdravotního pojištění a vystavení zápočtového listu a potvrzení o příjmu.